Viktória a cigány lány elmegy Zurichbe szerencsét próbálni. Nem rabolták el, otthon sem verik mégis olyan a helyzete, hogy nem tűnik elképzelhetetlennek, nincs jobb ötlete ennél. Svájcban szépen keres és ha elég fókuszált és határozott jó sok pénzt haza is tud hozni, de nem figyel eléggé ezért megszívja, ahogy ez már lenni szokott.
Tökéletes filmnek tartom a Viktóriát, mert reálisan ábrázolja ezt a világot. Legalábbis ahogy mi azt elképzeljük. Vannak igazán romlott górék akik már valószínűleg ebben nőttek fel, de a legtöbb ember ugyanannyira kiszolgáltatott mint az alatta lévők. A romákat sem úgy mutatja be mint egy tökéletesen elnyomott társadalmi osztályt, akik tiszta szívvel és lélekkel küzdenek a egy jobb élet reményében. Az összes jellemrajz úgy jó ahogy van. Egyedül Farkas Franciska túl szép, ilyen alakkal az ember úgy is kereshet pénzt, hogy nem térdel le léptem nyomom.
A kurvák helyzetéről a legjobb mondatot a zseniális Stafanovics Angéla szájába adják, aki egy szerencsétlen sorsú anyát alakít. Szerinte akinek nincs gyereke, hanem csak úgy magáért csinálja ezt az életet, az nem normális. De neki, mint hófehér magyar nőnek valószínűleg itthon is több munkája lehetne, mint Viktóriának, aki az aluljárós paprika árulás és az alázó bátyja elől menekül. A menekül azért túlzás, mert ahogy a film nagyon jól bemutatja, még kalandvágy is van benne amikor útnak indul.
A film végén már semmi vágya nincs csak hogy találjon egy vonatot hazafelé, és az aluljárózás is már vágyálomnak tűnik. Spoiler: nem értem miért mondják a kedves kollégák, hogy nincs happy end. Hazajut biztonságban egy valag pénzzel, mi ebben a sad end? Bár minden lány így járna.
Soha többé senki, aki látta a filmet nem fog úgy ránézni a cigány kurvákra mint ahogy előtte tette, és ezzel már elérték az alkotók amit szerettek volna. Mindemellett a néző még végig is izgult egy izgalmas és jó filmet. Pölöskey Erika mellet meg nem lehet szó nélkül elmenni, több ilyen színész kéne, és már attól kevesebb lány állna az utcán, esőben, terhesen.